CLICK ME

Thursday 2 October 2014

Mee Goreng Mabeles

pagi tadi aku buat mee goreng for brunch. nasik aku masak malam tadi pun ada lagi. so kalau Arissa nak makan nasik untuk malam ni baru aku masakkan nasik baru untuk dia. babygirl is taking her evening nap. sementara dia tengah tidur aku pun tengah tunggu kek coklat aku siap dikukus, aku nak share resepi mee goreng.

well for some of u who don't have the basic to cook maybe this could help u. mee goreng aku ni simple je. sangat mudah dan paling penting sedap ok. aku sangat suka. kalau laki aku ada ni memang sebungkus mee tu kitorang makan berdua je untuk pagi tu.




Resepi Mee Goreng

Bahan-bahan: 

* 2sb cili boh
* 1sb kicap mee
* 3sb sos tomato
* mee kuning
* isi ayam
* fish ball
* sawi
* cili (potong serong)
* 1biji telur
* garam secukup rasa
* tomato (optional)
* minyak untuk menumis


Cara-cara:

1/ panaskan minyak. masukkan cili boh tadi. tumiskan sehingga pecah minyak menggunakan api kecik.

2/ masukkan kicap mee dan sos tomato. kacau.

3/ masukkan isi ayam dan fish ball. kacau.

4/ masukkan telur. biarkan telur tu sehingga mengeras.

5/ masukkan mee kuning. gaulkan sebati.

6/ masukkan sayur sawi dan cili tadi. kalau ada tomato boleh masukkan.

7/ tutup api. sedia untuk dihidang. 


kalau nak kelihatan macam lebih spesel boleh la potong limau dan hiaskan. kekunun macam kat kedai la kan.



with love,
NHZ

No comments:

Post a Comment