CLICK ME

Sunday 5 October 2014

Nasi Goreng Cili Padi Super Pedas

Assalamua'laikum wbt.

kali ni aku nak share resepi nasik goreng cili padi yang sangat sedap dan sangat power kepedasannya. kalau untuk penggemar cili padi aku rasa konfem korang akan suka pastu makan bertambah tambah walaupun tahap pedas yang melampau norma norma kehidupan punya la.

memang simple tapi sedapppppp.




Resepi Nasi Goreng Cili Padi

Bahan-bahan:

* bawang merah
* bawang putih
* belacan
* segenggam ikan bilis
* 20 ulas cili padi
* nasi putih
* kicap
* sawi
* garam secukup rasa
* minyak 


Cara-cara:

1/ tumbuk bahan merah, bawang putih, belacan, cili padi dan ikan bilis. asingkan.

2/ panaskan minyak. masukkan bahan yang ditumbuk tadi. kacau hingga ikan bilis agak masak.

3/ masukkan nasi putih. gaulkan.

4/ tambahkan kicap sedikit. gaulkan.

5/ masukkan sawi. gaulkan lagi.

6/ masukkan garam secukup rasa. gaulkan dan tutup api.

7/ siap untuk dihidang. kalau nak lebih spesel boleh potong timun. yummeh!




hari tu aku ada mood rajin lebih sikit aku buat sekali ayam goreng berempah sebab kebetulan daun kari ada belen belen lagi buat kari hari tu. pergh makan dengan nasik goreng cili padi memang sedap nyaman je. puas hati aku. 

miahahahaha.

untuk resepi ayam goreng serai nanti aku share kat entry lain ok. see ya soon!





with love,
NHZ

No comments:

Post a Comment